Δεύτερη ...καριέρα στην Ελλάδα κάνουν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα της Ευρώπης χάρη στην οικονομική κρίση στη χώρα μας. Πλέον οι εισαγωγές δεν αφορούν μόνο αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού ή πολυτελή αλλά μικρομεσαία, που αποτελούν την πλέον δημοφιλή κατηγορία, σε βάρος βεβαίως της αγοράς καινούριων επιβατικών αλλά και αυτής των εγχώριων μεταχειρισμένων.
Όπως γράφει η «Καθημερινή», το μερίδιο τους από μόλις 9,3% το 2012 στο σύνολο του στόλου των ταξινομήσεων επιβατικών, διαμορφώθηκε τον Οκτώβριο του 2016 σε 35%, ενώ από τις αρχές του έτους έως σήμερα διαμορφώνεται σε 26,23%.
Τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η ΕΛΣΤΑΤ αποκαλύπτουν και τη δυναμική της τάσης. Σύμφωνα με αυτά το Νοέμβριο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα 8.472 αυτοκίνητα επιβατικά. Εξ αυτών τα 2.590 ήταν μεταχειρισμένα, εισαγόμενα απ' το εξωτερικό. Το Νοέμβριο του 2015 ο αριθμός τους έφθανε τα 1.434 αυτοκίνητα!
Σε κάθε περίπτωση, ο στόλος οχημάτων που κυκλοφορεί πλέον στους ελληνικούς δρόμους είναι γηρασμένος. Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΑ και του ACEA (Ένωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών), η μέση ηλικία των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι 12,3 έτη έναντι 7 ετών στην ΕΕ.
Ο ΣΕΑΑ πάντως προειδοποιεί ότι συχνά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα δεν αναφέρονται τα πραγματικά χιλιόμετρα. Κατ' αρχάς δεν υπάρχει υποχρέωση να αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει τα οχήματα όταν εκτελωνίζονται στην Ελλάδα. Στη συνέχεια τα αυτοκίνητα σκοπίμως περνούν από δύο ελέγχους ΚΤΕΟ, καθώς με τον δεύτερο έλεγχο και με ένα μικρό «φιλοδώρημα» επικαλύπτεται η πληροφορία του πρώτου ελέγχου και το κοντέρ αναγράφει ό,τι επιθυμεί ο εισαγωγέας – έμπορος.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου