ΜΠΑΡΑ

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

Ο απόλυτος “αχταρμάς”: Θρησκευτικά με Ριάννα, Άσιμο και Αλλάχ


ImageHandler-2

Και υιοθέτηση «συστήματος» Γιώργου Παπανδρέου – «Οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολές και όχι σε τμήματα» λέει ο υπ. Παιδείας

Θρησκειολογικό «αχταρμά» χαρακτηρίζουν όσοι γνωρίζουν καλά τα θέματα θρησκείας το εκπαιδευτικό υλικό για το νέο μάθημα των Θρησκευτικών που προωθεί ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης.
«Τα 99 Ωραιότατα Ονόματα για τον Αλλάχ των μουσουλμάνων», τα χαρακτηριστικά του Ιησού: που «Ήρθε στον κόσμο σαν ξένος», «Ο Μεσσίας που όλοι προσδοκούσαν», «Ένας δάσκαλος που όλοι θαύμαζαν», «Κοντά σε όλους χωρίς διάκριση», Ο Χριστός δηλαδή για εμάς τους ορθοδόξους ήταν περίπου ένας φέρελπις, σοφός και κατατρεγμένος μετανάστης – δάσκαλος, τα τραγούδια ο «Μικρός Ήρωας» του Λ. Κηλαηδόνη που πλαισιώνουν το μάθημα σε συνδυασμό με ινδιάνικο παραδοσιακό παραμύθι για τον «Άνεμο», που απήγαγε την όμορφη κόρη ενός ινδιάνου φύλαρχου και τους τους στίχους από το τραγούδι «Ο Μπαγάσας» του Νικόλα Άσιμου (1997, «Ρε μπαγάσα! Περνάς καλά εκεί πάνω…») δημιουργεί τον απόλυτο κυκεώνα και ειδικά όταν απευθύνεται σε μικρούς μαθητές.
Και ο θρησκειολογικός «αχταρμάς» συνεχίζεται με το τραγούδι «Umbrella» της Rihanna, τους στίχους από το τραγούδι «Δίψα» του Νίκου Πορτοκάλογλου («Δεν είν’ η Κίρκη, η μάγισσα, του σεξ η θεά, η Καλυψώ, η Ναυσικά με του μπαμπά τα λεφτά…»).
Και το ερώτημα που αυτόματα τίθεται είναι το εξής: «Μπορεί ένας μαθητής της Γ ΄δημοτικού να μάθει για το Ρος Ασανά (Εβραϊκή Πρωτοχρονιά), την Ιντ αλ-φιτρ των μουσουλμάνων και Τα 99 Ωραιότατα Ονόματα για τον Αλλάχ των μουσουλμάνων;».
Φίλης: Οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολές και όχι σε τμήματα-Kατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων
«Μελετάμε την πρόταση η εισαγωγή να γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» είπε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, στην προ ημερήσιας συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία για να προσθέσει: «Η κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων για τα ΑΕΙ, προϋποθέτει αλλαγή τουλάχιστον των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, καθώς και αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενώ στο γυμνάσιο τα παιδιά θα διδάσκονται μαθήματα σε εύρος, στο Λύκειο θα επικεντρώνονται και θα διδάσκονται σε βάθος.

Η πρόταση για εισαγωγή σε σχολές και όχι σε τμήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Σύμφωνα με πληροφορίες μελετάται το ενδεχόμενο οι μαθητές να μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα σε περισσότερες από μία σχολές ώστε να παίρνουν πτυχίο, με δύο κατευθύνσεις, όπως Ιστορίας και Πολιτικής Επιστήμης. Στόχος του νέου συστήματος είναι να ενοποιήσει τα μαθήματα στο Α΄εξάμηνο των Πανεπιστημίων, δηλαδή ο φοιτητής στο Φυσικό και στο Μαθηματικό να παρακολουθεί κάποια κοινά μαθήματα και να αποφασίζει μετά, λίγο μεγαλύτερος δηλαδή, ποιον επιστημονικό κλάδο θα ακολουθήσει. Οι φοιτητές στην ουσία δεν θα εισάγονται σε σχολή αλλά σε Πανεπιστήμιο, επιλέγοντας από μία λίστα μαθημάτων και κερδίζοντας πόντους.
Το υπουργείο Παιδείας, πάντως, φαίνεται να προχωρά με «σύστημα» Γιώργου Παπανδρέου, καθώς η ιδέα των κοινών μαθημάτων ανά Πανεπιστήμιο, το ισχυρό απολυτήριο Λυκείου αλλά και η σύνδεση με τις τοπικές κοινωνίες ακόμα και για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών με κριτήρια εντοπιότητας, ήταν προτάσεις που είχε εισηγηθεί ως υπουργός Παιδείας ο κ. Παπανδρέου.
Ο κ. Φίλης τόνισε επίσης: «Αυτή η Βουλή μπορεί και πρέπει να καταλήξει στον νέο τρόπο πρόσβασης των παιδιών στα Πανεπιστήμια με ευρεία συναίνεση, γιατί οι αλλαγές στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα ο τρόπος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι θέμα μιας τετραετίας. Προτείνω -και ελπίζω να έχω στο σημείο αυτό τη σύμφωνη γνώμη όλων των κομμάτων- το κρίσιμο αυτό ζήτημα να ανατεθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η οποία πρέπει, αξιοποιώντας το πόρισμα της Επιτροπής Διαλόγου, να καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα για τον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια σε εύλογο χρονικό διάστημα, ώστε τα παιδιά που θα μπουν στο λύκειο από του χρόνου να γνωρίζουν με ποιο σύστημα θα μπουν στα πανεπιστήμια».
Ο κ. Φίλης ανακοίνωσε ότι επεξεργάζεται ένα συνολικό τριετές σχέδιο για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
Επισημαίνουμε τις τρεις προτεραιότητές του:

α. Δεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και αλλαγή του Γυμνασίου, ώστε να παρέχει την εγκύκλια παιδεία σε όλα τα παιδιά. Προς την κατεύθυνση αυτή ήδη καταργήσαμε τη σωρεία εξετάσεων, που μετέτρεπαν το Γυμνάσιο σε εξεταστικό κέντρο και υποβάθμιζαν την μορφωτική διαδικασία, αύξαναν το άγχος των παιδιών και συρρίκνωναν τον ωφέλιμο διδακτικό χρόνο. Ενισχύουμε την ομαδοσυνεργατική και βιωματική διδασκαλία και εναλλακτικούς τρόπους αποτίμησης της προόδου των παιδιών.
β. Κατάργηση των Πανελληνίων εξετάσεων για τα ΑΕΙ. Αυτό προϋποθέτει αλλαγή τουλάχιστον των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου καθώς και αλλαγές στα ΑΕΙ. Ενώ στο Γυμνάσιο τα παιδιά θα διδάσκονται μαθήματα σε εύρος, στο Λύκειο θα επικεντρώνονται και θα διδάσκονται σε βάθος. Επίσης μελετάμε την πρόταση η εισαγωγή να γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα των ΑΕΙ. Ο ισχύων τρόπος πρόσβασης στα πανεπιστήμια, έχει εξαντλήσει τη δυναμική του.
γ. Ενιαίος χώρος Έρευνας και Εκπαίδευσης.
Ο Ενιαίος χώρος στοχεύει στον επανακαθορισμό των σχέσεων ανάμεσα σε Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα, τις συνέργιες, καθώς και τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους. Σε αυτήν την κατεύθυνση σημαντικό ρόλο θα παίξει ένα αναμορφωμένο και αναβαθμισμένο όργανο αξιολόγησης των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και των Ερευνητικών Κέντρων.
Ιδιωτικά ΑΕΙ
Για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια τόνισε: «Από μερικούς προβάλλεται η πανάκεια των ιδιωτικών Πανεπιστημίων ότι με αυτά θα διορθωθούν τα κακώς κείμενα στα δημόσια ΑΕΙ και θα αναπτυχθεί μια αγορά εκπαιδευτικών ευκαιριών. Όσοι υποστηρίζουν αυτά δείχνουν μια βαθιά άγνοια της ευρωπαϊκής πραγματικότητας όπου τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής τους κουλτούρας, ο αριθμός τους είναι πολύ μικρός και στην πλειοψηφία τους είναι υποβαθμισμένα. Αντιθέτως τα δημόσια πανεπιστήμια και στην Ευρώπη και στη χώρα μας, με μεικτά χρηματοδοτικά συστήματα, προηγούνται μακράν ως προς το επίπεδό τους. Τι άλλο δηλώνει το γεγονός ότι οι απόφοιτοι των δημόσιων πανεπιστημίων είναι τόσο περιζήτητοι στην Ευρώπη; Γιατί οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων μας παίρνουν ποσοστιαία τόσες πολλές υποτροφίες στα ευρωπαϊκά αλλά και στα αμερικανικά πανεπιστήμια; Γιατί οι ερευνητές μας διακρίνονται διεθνώς και φέρνουν στη χώρα μας προγράμματα αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο;».

Μόνιμοι διορισμοί-αύξηση της χρηματοδότησης στην Παιδεία
Για τους διορισμούς επεσήμανε: «Έχουμε καταθέσει στους θεσμούς ολοκληρωμένη μελέτη για την αναγκαιότητα 20.000 διορισμών στην επόμενη τριετία, αρχής γενομένης από του χρόνου με νέο σύστημα διορισμών. Σπάει από τη φετινή χρονιά το καθεστώς αδιοριστίας με το διορισμό 470 εκπαιδευτικών διοριστέων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008».
Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε επίσης στη δυνατότητα συνεργασίας των σχολείων με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, «να είναι ανοιχτά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση», όπως είπε χαρακτηριστικά.





Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου