Προς
ολοκλήρωση οδεύουν οι πυλώνες της τρίτης γέφυρας του Βοσπόρου και του
αυτοκινητοδρόμου του Βορείου Μάρμαρα, συνολικού κόστους 3
δισεκατομμυρίων δολαρίων, η κατασκευή των οποίων ξεκίνησε το 2013. Μετά
την αποπεράτωση της κατασκευής των πυλώνων κατά τους τελευταίους μήνες
της φετινής χρονιάς θα ξεκινήσει η τοποθέτηση των καλωδίων. Οι εργασίες
διάτρησης στο τούνελ της Ρίβα έχουν ολοκληρωθεί.
Εκτός λειτουργίας οι πυργογερανοί και οι ανελκυστήρες όταν η ταχύτητα των ανέμων υπερβεί τα 55 χιλιόμετρα την ώρα
Οι εργασίες κατασκευής της τρίτης γέφυρας που ονομάζεται Γιαβούζ Σουλτάν Σελίμ (σουλτάνος Σελίμ Α’ ο Σκληρός) προχωρούν ολοταχώς. Το ύψος των πυλώνων θα φτάσει τα 329 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Ήδη οι πυλώνες έχουν φτάσει τα 285 μέτρα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες οι εργασίες που γίνονται όλο το εικοσιτετράωρο διακόπτονται λόγω των ισχυρών ανέμων, ιδίως τώρα που το ύψος των πυλώνων έχει αυξηθεί. Σταματούν να χρησιμοποιούν τους πυργογερανούς και τους ανελκυστήρες όταν η ταχύτητα των ανέμων που πνέουν σε ύψος 285 μέτρων υπερβεί τα 55 χιλιόμετρα την ώρα. Οι γιγάντιοι πυλώνες είναι πλέον ορατοί από χιλιόμετρα μακριά.
Το εργοτάξιο μοιάζει σαν μια μικρή πόλη
Από ψηλά το εργοτάξιο του γιγαντιαίου έργου όπου εργάζονται 6.500 εργάτες και 600 μηχανικοί μοιάζει σαν μια μικρή πόλη. Στο εργοτάξιο που οι εργασίες συνεχίζονται 24 ώρες το 24ωρο και 7 μέρες την εβδομάδα χρησιμοποιούνται 1.000 βαριά κατασκευαστικά μηχανήματα όπως προωθητές γαιών, γκρέιντερ και πυργογερανοί.
Θα γίνει δενδροφύτευση σε έκταση 1.400 εκταρίων για την αναπλήρωση των δένδρων που θα κοπούν σε έκταση 400 εκταρίων.
Γίνεται κοπή δέντρων σε έκταση 400 εκταρίων στο πλαίσιο της κατασκευής της τρίτης γέφυρας του Βοσπόρου και του αυτοκινητοδρόμου του Βορείου Μάρμαρα. Η κοπή δέντρων συνεχίζεται σε κάποια μέρη και το 90% από αυτά είναι δέντρα για ξυλεία ηλικίας μικρότερης των 15 ετών.
Θα γίνει δενδροφύτευση σε έκταση 1.400 εκταρίων για την αναπλήρωση των δένδρων που θα κοπούν για την κατασκευή του έργου. Μελέτες αποκατάστασης πραγματοποιούνται σε έκταση 550 εκταρίων στις περιοχές Κεμερμπουργκάζ και Άγβα σε μέρη όπως παλιά λατομεία που δεν λειτουργούν πια. Οι εργασίες θα συνεχιστούν μετά τον καθορισμό των περιοχών όπου θα γίνει δενδροφύτευση.
Η γέφυρα με το μεγαλύτερο πλάτος στον κόσμο
Η τρίτη γέφυρα του Βοσπόρου θα έχει πλάτος 59 μέτρα. Όταν ολοκληρωθεί θα είναι η γέφυρα με το μεγαλύτερο πλάτος στον κόσμο. Η γέφυρα που θα περιλαμβάνει 10 λωρίδες, 8 λωρίδες κυκλοφορίας για αυτοκίνητα και δυο γραμμές σιδηροδρόμου, θα καλύπτει απόσταση 1.408 μέτρων επάνω από τη θάλασσα.
Το συνολικό μήκος της γέφυρας θα είναι 2.164 μέτρα. Όταν ολοκληρωθεί θα είναι η μεγαλύτερη σε μήκος κρεμαστή γέφυρα του κόσμου με γραμμή σιδηροδρόμου. Το ύψος του πυλώνα στο χωριό Γκαρίπτσε στην ευρωπαϊκή πλευρά της Ιστάνμπουλ θα φτάνει τα 322 μέτρα και τα 318 ο πυλώνας στο Ποϊραζκιόι στην ασιατική πλευρά. Η γέφυρα θα έχει επίσης τους πυλώνες με το μεγαλύτερο ύψος στον κόσμο. Οι συρμοί μέσω των γραμμών σιδηροδρόμου θα μεταφέρουν επιβάτες μεταξύ Εντίρνε και Ίζμιτ. Η γραμμή θα ενσωματωθεί στο δίκτυο Marmaray και το δίκτυο μετρό της Ιστάνμπουλ το οποίο θα διασυνδέει το αεροδρόμιο Atatürk, Sabiha Gökçen και το τρίτο αεροδρόμιο που θα κατασκευαστεί.
Ο Αυτοκινητόδρομος Βόρειου Μάρμαρα και η τρίτη Γέφυρα του Βοσπόρου υλοποιούνται με το μοντέλο Κατασκευή-Λειτουργία-Μεταβίβαση (Build-Operate-Transfer). Το έργο είναι μια επένδυση συνολικά 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η λειτουργία περιλαμβανομένης και της κατασκευής θα γίνει από την κοινοπραξία IC İçtaş – Astaldi JV για διάστημα 10 χρόνων 2 μηνών και 20 ημερών και ύστερα θα μεταβιβασθεί στο Υπουργείο Μεταφορών, Ναυτιλίας και Επικοινωνιών.
Εκτός λειτουργίας οι πυργογερανοί και οι ανελκυστήρες όταν η ταχύτητα των ανέμων υπερβεί τα 55 χιλιόμετρα την ώρα
Οι εργασίες κατασκευής της τρίτης γέφυρας που ονομάζεται Γιαβούζ Σουλτάν Σελίμ (σουλτάνος Σελίμ Α’ ο Σκληρός) προχωρούν ολοταχώς. Το ύψος των πυλώνων θα φτάσει τα 329 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Ήδη οι πυλώνες έχουν φτάσει τα 285 μέτρα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες οι εργασίες που γίνονται όλο το εικοσιτετράωρο διακόπτονται λόγω των ισχυρών ανέμων, ιδίως τώρα που το ύψος των πυλώνων έχει αυξηθεί. Σταματούν να χρησιμοποιούν τους πυργογερανούς και τους ανελκυστήρες όταν η ταχύτητα των ανέμων που πνέουν σε ύψος 285 μέτρων υπερβεί τα 55 χιλιόμετρα την ώρα. Οι γιγάντιοι πυλώνες είναι πλέον ορατοί από χιλιόμετρα μακριά.
Το εργοτάξιο μοιάζει σαν μια μικρή πόλη
Από ψηλά το εργοτάξιο του γιγαντιαίου έργου όπου εργάζονται 6.500 εργάτες και 600 μηχανικοί μοιάζει σαν μια μικρή πόλη. Στο εργοτάξιο που οι εργασίες συνεχίζονται 24 ώρες το 24ωρο και 7 μέρες την εβδομάδα χρησιμοποιούνται 1.000 βαριά κατασκευαστικά μηχανήματα όπως προωθητές γαιών, γκρέιντερ και πυργογερανοί.
Θα γίνει δενδροφύτευση σε έκταση 1.400 εκταρίων για την αναπλήρωση των δένδρων που θα κοπούν σε έκταση 400 εκταρίων.
Γίνεται κοπή δέντρων σε έκταση 400 εκταρίων στο πλαίσιο της κατασκευής της τρίτης γέφυρας του Βοσπόρου και του αυτοκινητοδρόμου του Βορείου Μάρμαρα. Η κοπή δέντρων συνεχίζεται σε κάποια μέρη και το 90% από αυτά είναι δέντρα για ξυλεία ηλικίας μικρότερης των 15 ετών.
Θα γίνει δενδροφύτευση σε έκταση 1.400 εκταρίων για την αναπλήρωση των δένδρων που θα κοπούν για την κατασκευή του έργου. Μελέτες αποκατάστασης πραγματοποιούνται σε έκταση 550 εκταρίων στις περιοχές Κεμερμπουργκάζ και Άγβα σε μέρη όπως παλιά λατομεία που δεν λειτουργούν πια. Οι εργασίες θα συνεχιστούν μετά τον καθορισμό των περιοχών όπου θα γίνει δενδροφύτευση.
Η γέφυρα με το μεγαλύτερο πλάτος στον κόσμο
Η τρίτη γέφυρα του Βοσπόρου θα έχει πλάτος 59 μέτρα. Όταν ολοκληρωθεί θα είναι η γέφυρα με το μεγαλύτερο πλάτος στον κόσμο. Η γέφυρα που θα περιλαμβάνει 10 λωρίδες, 8 λωρίδες κυκλοφορίας για αυτοκίνητα και δυο γραμμές σιδηροδρόμου, θα καλύπτει απόσταση 1.408 μέτρων επάνω από τη θάλασσα.
Το συνολικό μήκος της γέφυρας θα είναι 2.164 μέτρα. Όταν ολοκληρωθεί θα είναι η μεγαλύτερη σε μήκος κρεμαστή γέφυρα του κόσμου με γραμμή σιδηροδρόμου. Το ύψος του πυλώνα στο χωριό Γκαρίπτσε στην ευρωπαϊκή πλευρά της Ιστάνμπουλ θα φτάνει τα 322 μέτρα και τα 318 ο πυλώνας στο Ποϊραζκιόι στην ασιατική πλευρά. Η γέφυρα θα έχει επίσης τους πυλώνες με το μεγαλύτερο ύψος στον κόσμο. Οι συρμοί μέσω των γραμμών σιδηροδρόμου θα μεταφέρουν επιβάτες μεταξύ Εντίρνε και Ίζμιτ. Η γραμμή θα ενσωματωθεί στο δίκτυο Marmaray και το δίκτυο μετρό της Ιστάνμπουλ το οποίο θα διασυνδέει το αεροδρόμιο Atatürk, Sabiha Gökçen και το τρίτο αεροδρόμιο που θα κατασκευαστεί.
Ο Αυτοκινητόδρομος Βόρειου Μάρμαρα και η τρίτη Γέφυρα του Βοσπόρου υλοποιούνται με το μοντέλο Κατασκευή-Λειτουργία-Μεταβίβαση (Build-Operate-Transfer). Το έργο είναι μια επένδυση συνολικά 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η λειτουργία περιλαμβανομένης και της κατασκευής θα γίνει από την κοινοπραξία IC İçtaş – Astaldi JV για διάστημα 10 χρόνων 2 μηνών και 20 ημερών και ύστερα θα μεταβιβασθεί στο Υπουργείο Μεταφορών, Ναυτιλίας και Επικοινωνιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου