Παρά την κρίση, οι Έλληνες φρόντισαν
να αποκτήσουν συνδρομή δορυφορικής τηλεόρασης ακόμη και μεσούσης της
ύφεσης. Οι ειδικοί της αγοράς λένε ότι αυτό ήταν αναμενόμενο. Γιατί;
Ελλείψει χρημάτων ο κόσμος κλείνεται περισσότερο στο σπίτι και εκεί έχει
ανάγκη από ψυχαγωγία. Φαίνεται όμως ότι τα περιθώρια περαιτέρω
ανάπτυξης είναι τεράστια γεγονός που πυροδοτεί και τις επιχειρηματικές
εξελίξεις
Η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης
στην ελληνική αγορά ανέβηκε από το 11% (2011- χρονιά που ξεκίνησε
δορυφορικές υπηρεσίες ο ΟΤΕ TV) στο 18% (2013), ενώ το 2014 αναμένεται
ναξεπεράσειτο 20%. Το ποσοστό αυτό παραμένει σημαντικά χαμηλότερο από τα
αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη,
με τις υπόλοιπες Μεσογειακές χώρες να κυμαίνονται στο 25%, και την
υπόλοιπη Ευρώπη να ξεπερνά το 50%.
Ενδεικτικά τα ποσοστά διείσδυσης σε Ευρωπαϊκές χώρες το 2013:
Ισπανία, Ιταλία: ~25%
Πορτογαλία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Σλοβακία: >70%
Κροατία: ~40%
Ολλανδία: >90%
Γαλλία, Αγγλία: ~50%
Με τις διεθνείς τάσεις να δείχνουν προς ένα «παγκοσμιοποιημένο» μοντέλο, η συνδρομητική τηλεόραση είναι ιδιαίτερα ανοιχτή, ενώ ο ανταγωνισμός προέρχεται και από άλλους πόλους:
Κανάλια ελεύθερης μετάδοσης
Τηλεόραση μέσω διαδικτύου
Online πλατφόρμες παροχής περιεχομένου (πχ Netflix)
Πορτογαλία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Σλοβακία: >70%
Κροατία: ~40%
Ολλανδία: >90%
Γαλλία, Αγγλία: ~50%
Με τις διεθνείς τάσεις να δείχνουν προς ένα «παγκοσμιοποιημένο» μοντέλο, η συνδρομητική τηλεόραση είναι ιδιαίτερα ανοιχτή, ενώ ο ανταγωνισμός προέρχεται και από άλλους πόλους:
Κανάλια ελεύθερης μετάδοσης
Τηλεόραση μέσω διαδικτύου
Online πλατφόρμες παροχής περιεχομένου (πχ Netflix)
Στην Ελλάδα, η συνολική βάση στο α' τρίμηνο του 2014 ξεπερνά τις 760 χιλιάδες.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η συνδρομητική
τηλεόραση στην Ελλάδα έχει σημειώσει αξιοσημείωτους ρυθμούς ανάπτυξης,
μετά και την είσοδο του ΟΤΕ στις υπηρεσίες μέσω δορυφόρου τον Οκτώβριο
του 2011. Ο ΟΤΕ TV κατέγραψε εντυπωσιακή ανάπτυξη, προσελκύοντας μέσα σε
διάστημα δύο ετών περίπου 200 χιλιάδες συνδρομητές. Στο τέλος του α'
τριμήνου του 2014, η πελατειακή βάση του ΟΤΕ TV έφτασε τις 280 χιλιάδες.
Όσο για την Nova, πλησιάζει τους 500.000 συνδρομητές.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου