ΜΠΑΡΑ

Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Φωτιά στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης



Τι άλλαξε στη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα Τι άλλαξε στη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα
Παρά την κρίση, οι Έλληνες φρόντισαν να αποκτήσουν συνδρομή δορυφορικής τηλεόρασης ακόμη και μεσούσης της ύφεσης. Οι ειδικοί της αγοράς λένε ότι αυτό ήταν αναμενόμενο. Γιατί; Ελλείψει χρημάτων ο κόσμος κλείνεται περισσότερο στο σπίτι και εκεί έχει ανάγκη από ψυχαγωγία. Φαίνεται όμως ότι τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης είναι τεράστια γεγονός που πυροδοτεί και τις επιχειρηματικές εξελίξεις
Η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά ανέβηκε από το 11% (2011- χρονιά που ξεκίνησε δορυφορικές υπηρεσίες ο ΟΤΕ TV) στο 18% (2013), ενώ το 2014 αναμένεται ναξεπεράσειτο 20%. Το ποσοστό αυτό παραμένει σημαντικά χαμηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη, με τις υπόλοιπες Μεσογειακές χώρες να κυμαίνονται στο 25%, και την υπόλοιπη Ευρώπη να ξεπερνά το 50%.
Ενδεικτικά τα ποσοστά διείσδυσης σε Ευρωπαϊκές χώρες το 2013:
Ισπανία, Ιταλία: ~25%
Πορτογαλία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Σλοβακία: >70%
Κροατία: ~40%
Ολλανδία: >90%
Γαλλία, Αγγλία: ~50%
Με τις διεθνείς τάσεις να δείχνουν προς ένα «παγκοσμιοποιημένο» μοντέλο, η συνδρομητική τηλεόραση είναι ιδιαίτερα ανοιχτή, ενώ ο ανταγωνισμός προέρχεται και από άλλους πόλους:
Κανάλια ελεύθερης μετάδοσης
Τηλεόραση μέσω διαδικτύου
Online πλατφόρμες παροχής περιεχομένου (πχ Netflix)
Στην Ελλάδα, η συνολική βάση στο α' τρίμηνο του 2014 ξεπερνά τις 760 χιλιάδες.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα έχει σημειώσει αξιοσημείωτους ρυθμούς ανάπτυξης, μετά και την είσοδο του ΟΤΕ στις υπηρεσίες μέσω δορυφόρου τον Οκτώβριο του 2011. Ο ΟΤΕ TV κατέγραψε εντυπωσιακή ανάπτυξη, προσελκύοντας μέσα σε διάστημα δύο ετών περίπου 200 χιλιάδες συνδρομητές. Στο τέλος του α' τριμήνου του 2014, η πελατειακή βάση του ΟΤΕ TV έφτασε τις 280 χιλιάδες. Όσο για την Nova, πλησιάζει τους 500.000 συνδρομητές.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου