Τα δικά της πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τιμόνι
και φρένα θα αρχίσει σύντομα να κατασκευάζει η Google, αντί να κάνει
τροποποιήσεις αυτοματισμού σε οχήματα άλλων κατασκευαστών.
και φρένα θα αρχίσει σύντομα να κατασκευάζει η Google, αντί να κάνει
τροποποιήσεις αυτοματισμού σε οχήματα άλλων κατασκευαστών.
Το «πανέξυπνο» διθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα διαθέτει
μόνο δύο πλήκτρα ενεργοποίησης απενεργοποίησης (go-stop) και θα
οδηγείται μόνο του.
μόνο δύο πλήκτρα ενεργοποίησης απενεργοποίησης (go-stop) και θα
οδηγείται μόνο του.
Πατάς απλώς το κουμπί «ξεκίνα», λες στον υπολογιστή του
αυτοκινήτου-ρομπότ που θέλεις να πας και αυτό σε πάει. Αν πανικοβληθείς ή
θέλεις να σταματήσεις, πατάς το «στοπ». Θα μπορείς επίσης να καλέσεις
το όχημα -χάρη στο κατάλληλο λογισμικό του- μέσω του «έξυπνου» κινητού
τηλεφώνου σου.
αυτοκινήτου-ρομπότ που θέλεις να πας και αυτό σε πάει. Αν πανικοβληθείς ή
θέλεις να σταματήσεις, πατάς το «στοπ». Θα μπορείς επίσης να καλέσεις
το όχημα -χάρη στο κατάλληλο λογισμικό του- μέσω του «έξυπνου» κινητού
τηλεφώνου σου.
Πρόκειται για μια περαιτέρω βελτίωση και αυτοματοποίηση του (απλώς)
«έξυπνου» αυτοκινήτου της Google, το οποίο διαθέτει παράλληλα τιμόνι
και πεντάλ - για την περίπτωση που ο οδηγός χρειαστεί να επέμβει. Ήδη
μερικοί ονειρεύονται ταξί χωρίς οδηγό.
«έξυπνου» αυτοκινήτου της Google, το οποίο διαθέτει παράλληλα τιμόνι
και πεντάλ - για την περίπτωση που ο οδηγός χρειαστεί να επέμβει. Ήδη
μερικοί ονειρεύονται ταξί χωρίς οδηγό.
Η αμερικανική εταιρεία, η οποία μετά το διαδίκτυο φιλοδοξεί να
φέρει επανάσταση και στις μεταφορές, παρουσίασε σε συνέδριο στην
Καλιφόρνια εικόνες του πρώτου υπό ανάπτυξη πλήρως αυτόνομου αυτοκινήτου
της, που προορίζεται για μετακινήσεις στις πόλεις και τα προάστια και
όχι σε δρόμους υψηλής ταχύτητας.
φέρει επανάσταση και στις μεταφορές, παρουσίασε σε συνέδριο στην
Καλιφόρνια εικόνες του πρώτου υπό ανάπτυξη πλήρως αυτόνομου αυτοκινήτου
της, που προορίζεται για μετακινήσεις στις πόλεις και τα προάστια και
όχι σε δρόμους υψηλής ταχύτητας.
Σκοπίμως το αυτοκίνητο διαθέτει ένα φιλικό «πρόσωπο», σχεδόν σαν
αστείο καρτούν, ώστε να καθησυχάζει όσους τρέμουν και μόνο στην ιδέα
ενός αυτοκινήτου που θα κινείται στους δρόμους χωρίς ανθρώπινο έλεγχο,
αλλά μόνο υπό την καθοδήγηση ενός υπολογιστή.
αστείο καρτούν, ώστε να καθησυχάζει όσους τρέμουν και μόνο στην ιδέα
ενός αυτοκινήτου που θα κινείται στους δρόμους χωρίς ανθρώπινο έλεγχο,
αλλά μόνο υπό την καθοδήγηση ενός υπολογιστή.
Η εταιρεία δήλωσε ότι το αυτοκίνητό της (που μοιάζει λίγο με Fiat
500 ή με Smart) θα βελτιώσει τις ζωές των ανθρώπων και θα μεταμορφώσει
τον τρόπο που μετακινούνται, μειώνοντας τα τροχαία, τα μποτιλιαρίσματα
και τη ρύπανση.
500 ή με Smart) θα βελτιώσει τις ζωές των ανθρώπων και θα μεταμορφώσει
τον τρόπο που μετακινούνται, μειώνοντας τα τροχαία, τα μποτιλιαρίσματα
και τη ρύπανση.
Αλλοι ειδικοί είναι πάντως πιο επιφυλακτικοί, φοβούμενοι ότι η νέα
τεχνολογία οδήγησης άνευ οδηγού μπορεί να κάνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα
ακόμη χειρότερο, ενθαρρύνοντας τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο (και όχι
με τα μέσα μαζικής μεταφοράς), από τη στιγμή που δεν θα χρειάζεται
κανείς να οδηγεί ο ίδιος.
τεχνολογία οδήγησης άνευ οδηγού μπορεί να κάνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα
ακόμη χειρότερο, ενθαρρύνοντας τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο (και όχι
με τα μέσα μαζικής μεταφοράς), από τη στιγμή που δεν θα χρειάζεται
κανείς να οδηγεί ο ίδιος.
Αν και προς το παρόν ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου αποτελεί μυστικό,
νέα στοιχεία βλέπουν πλέον το φως. Το παραδοσιακό καπό θα έχει
εξαφανιστεί και οι τέσσερις ρόδες θα βρίσκονται στις γωνίες του
οχήματος.
νέα στοιχεία βλέπουν πλέον το φως. Το παραδοσιακό καπό θα έχει
εξαφανιστεί και οι τέσσερις ρόδες θα βρίσκονται στις γωνίες του
οχήματος.
Θα μπορεί να δεχτεί δύο ανθρωππους (οδηγό και συνοδηγό), ο
κινητήρας του θα είναι ηλεκτρικός και η αρχική ταχύτητά του (για λόγους
ασφάλειας και εμπέδωσης ενός αισθήματος εμπιστοσύνης στο ευρύ κοινό) δεν
θα ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα την ώρα.
κινητήρας του θα είναι ηλεκτρικός και η αρχική ταχύτητά του (για λόγους
ασφάλειας και εμπέδωσης ενός αισθήματος εμπιστοσύνης στο ευρύ κοινό) δεν
θα ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα την ώρα.
Κατά την αρχική φάση των δοκιμών, το αυτοκίνητο θα διαθέτει και
συμβατικά χειριστήρια ελέγχου (πεντάλια, τιμόνι κ.α.), ώστε ο οδηγός να
μπορεί να ανακτήσει τον έλεγχο του οχήματος, αν κάτι δεν πάει καλά με το
αυτόματο σύστημα.
συμβατικά χειριστήρια ελέγχου (πεντάλια, τιμόνι κ.α.), ώστε ο οδηγός να
μπορεί να ανακτήσει τον έλεγχο του οχήματος, αν κάτι δεν πάει καλά με το
αυτόματο σύστημα.
Όμως, καθώς θα εμπεδώνεται η εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο-ρομπότ, δεν
θα παραμείνει τελικά τίποτε περισσότερο από δύο μόνα πλήκτρα που θα
δίνουν τις εντολές «ξεκίνα» ή «σταμάτα».
θα παραμείνει τελικά τίποτε περισσότερο από δύο μόνα πλήκτρα που θα
δίνουν τις εντολές «ξεκίνα» ή «σταμάτα».
Το μπροστινό τμήμα του οχήματος -στη θέση του προφυλακτήρα- θα
είναι επενδυμένο με ένα μαλακό αφρώδες υλικό, ώστε να προστευτεί ο πεζός
σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ το παρμπρίζ θα είναι από εύκαμπτο υλικό,
προς αποφυγή τραυματισμού των επιβατών σε ένα τροχαίο.
είναι επενδυμένο με ένα μαλακό αφρώδες υλικό, ώστε να προστευτεί ο πεζός
σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ το παρμπρίζ θα είναι από εύκαμπτο υλικό,
προς αποφυγή τραυματισμού των επιβατών σε ένα τροχαίο.
Η αυτόνομη οδήγηση θα βασίζεται σε ένα συνδυασμό λέιζερ και
αισθητήρων ραντάρ, σε συνδυασμό με τα στοιχεία από τις κάμερες που θα
καταγράφουν συνεχώς το δρόμο μπρος-πίσω και αριστερά-δεξιά σε μια
περιμετρική ακτίνα περίπου 200 μέτρων. Φυσικά, θα γίνεται αξιοποίηση των
ψηφιακών χαρτών της Google και του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης
GPS.
αισθητήρων ραντάρ, σε συνδυασμό με τα στοιχεία από τις κάμερες που θα
καταγράφουν συνεχώς το δρόμο μπρος-πίσω και αριστερά-δεξιά σε μια
περιμετρική ακτίνα περίπου 200 μέτρων. Φυσικά, θα γίνεται αξιοποίηση των
ψηφιακών χαρτών της Google και του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης
GPS.
Αρχικά, η Google θα κατασκευάσει 100 πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα
χωρίς τιμόνι και πεντάλια και αισιοδοξεί ότι το πρώτο θα κυκλοφορεί
δοκιμαστικά στους δρόμους σε ένα περίπου χρόνο (στόχο που πολλοί θεωρούν
υπεραισιόδοξο).
χωρίς τιμόνι και πεντάλια και αισιοδοξεί ότι το πρώτο θα κυκλοφορεί
δοκιμαστικά στους δρόμους σε ένα περίπου χρόνο (στόχο που πολλοί θεωρούν
υπεραισιόδοξο).
Ήδη τα πιλοτικά οχήματά της (με πρόσθετα συμβατικά χειριστήρια
ελέγχου) έχουν διασχίσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και πλέον
δοκιμάζονται σε πολυσύχναστους δρόμους πόλεων.
ελέγχου) έχουν διασχίσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και πλέον
δοκιμάζονται σε πολυσύχναστους δρόμους πόλεων.
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes, η BMW και η Volvo
αναπτύσσουν τα δικά τους αυτόνομα οχήματα, δεν έχουν όμως φτάσει στο
σημείο να «ξεφορτωθούν» τελείως τον οδηγό, όπως η Google.
αναπτύσσουν τα δικά τους αυτόνομα οχήματα, δεν έχουν όμως φτάσει στο
σημείο να «ξεφορτωθούν» τελείως τον οδηγό, όπως η Google.
Ήδη τρεις αμερικανικές πολιτείες (Καλιφόρνια, Νεβάδα, Φλόριντα)
επιτρέπουν την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους τους, αλλά με
δεδομένο ότι ο οδηγός θα έχει τα κατάλληλα χειριστήρια σε περίπτωση
ανάγκης. Πάντως η Google ελπίζει ότι στο απώτερο μέλλον θα πείσει τις
αρμόδιες Αρχές ότι ούτε καν αυτό δεν θα χρειάζεται.
επιτρέπουν την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους τους, αλλά με
δεδομένο ότι ο οδηγός θα έχει τα κατάλληλα χειριστήρια σε περίπτωση
ανάγκης. Πάντως η Google ελπίζει ότι στο απώτερο μέλλον θα πείσει τις
αρμόδιες Αρχές ότι ούτε καν αυτό δεν θα χρειάζεται.
Όμως ο διευθυντής του Κέντρου Έρευνας Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου
Στάνφορντ προειδοποίησε ότι εξαιτίας των αυτόνομων οχημάτων οι άνθρωποι
σιγά-σιγά θα ξεχάσουν να οδηγούν, πράγμα επικίνδυνο σε μια επείγουσα
περίπτωση, όταν ο υπολογιστής του αυτοκινήτου «κολλήσει» και χρειαστεί
να αντιδράσουν οι ίδιοι.
Στάνφορντ προειδοποίησε ότι εξαιτίας των αυτόνομων οχημάτων οι άνθρωποι
σιγά-σιγά θα ξεχάσουν να οδηγούν, πράγμα επικίνδυνο σε μια επείγουσα
περίπτωση, όταν ο υπολογιστής του αυτοκινήτου «κολλήσει» και χρειαστεί
να αντιδράσουν οι ίδιοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου