ΜΠΑΡΑ

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Ο μυστηριώδης εφοπλιστής από την Κάσο



O mistiriodis efoplistis apo tin KasoΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΚΑΙ ΜΙΖΕΣ

Συγγένεψε με τους Χανδρήδες και σιγά σιγά έγινε το αγαπημένο παιδί των Γερμανών

Θόρυβος μεγάλος έγινε με τον εφοπλιστή Μιχάλη Ματαντό
για τις μίζες στο γνωστό σκάνδαλο των εξοπλιστικών, αλλά το πορτρέτο του εξακολουθεί να παραμένει θολό.
Σε αντίθεση με τους περισσότερους Έλληνες ντίλερ, μεσάζοντες ή εμπόρους όπλων, ο Ματαντός είναι μία «ειδική περίπτωση». Κατ’ αρχήν είναι πολύ πλούσιος. Πάνω από εβδομήντα ετών σήμερα, κατάγεται από παραδοσιακή εφοπλιστική οικογένεια της Δωδεκανήσου και συγκεκριμένα της Κάσου και μένει μόνιμα στο Λονδίνο. Όσοι τον γνωρίζουν προσωπικά (και δεν είναι πολλοί) μιλούν για έναν κομψό κύριο, που αποφεύγει τις κοσμικότητες, τις φωτογραφίες και εν γένει τον πολύ κόσμο. Η οικονομική επιφάνειά του είναι τέτοια που το 2004 συμπεριλήφθηκε στους δωρητές που πλήρωσαν τη μετασκευή του ιστορικού πλοίου «Ευγένιος Ευγενίδης» του Πολεμικού Ναυτικού. Και όπως θυμούνται όσοι παραβρέθηκαν στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο τότε ναύαρχος Αντώνης Αντωνιάδης, ο Ματαντός περιλαμβανόταν ανάμεσα σε άλλους σημαντικούς επιχειρηματίες (και δωρητές για την περίσταση), όπως ο αείμνηστος καπετάν Παναγιώτης Τσάκος και ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος.
Η οικογένειά του συγγενεύει με τη μεγάλη οικογένεια των Χανδρήδων, με την οποία ο Ματαντός έχει συνεργαστεί σε πολλές περιπτώσεις. Λέγεται μάλιστα ότι μεγάλο τμήμα της περιουσίας του αποκτήθηκε από τις συνέργειες που είχε από την κατασκευή πλοίων σε γερμανικά ναυπηγεία για λογαριασμό της οικογένειας Χανδρή. Έτσι απέκτησε, καθώς φαίνεται, και την εύνοια των Γερμανών, που, όπως φάνηκε σε πολλές περιπτώσεις στην Ελλάδα, ποτέ δεν ξεχνούν τους... φίλους τους.
Άλλες δραστηριότητες του Ματαντού περιλαμβάνουν τα ανταλλακτικά και τις επισκευές πλοίων. Η έδρα αυτού του αντικειμένου είναι, κατά πληροφορίες, η Κύπρος. Πάντως το «γερμανικό διαβατήριο» φαίνεται πως ήταν πολύ σημαντικό για τον Έλληνα εφοπλιστή του Λονδίνου, αφού έτσι ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ΗDW.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η συνεργασία ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80, όταν το γραφείο του Ματαντού στον Πειραιά άρχισε να γίνεται ο μεσολαβητής για την προμήθεια ανταλλακτικών των υποβρυχίων που είχαν αγοραστεί από την Ελλάδα στη δεκαετία του ’70. Η πιστότητα της σχέσης και η ανταπόκριση από το Ναυτικό ήταν τέτοια, που σύντομα ο Ματαντός πιστώθηκε την αντιπροσώπευση της HDW συνολικά και ανέλαβε και το πρόγραμμα του νέου υποβρυχίου, όταν αυτό ξεκίνησε λίγο μετά την κρίση στα Ίμια. Και βέβαια ολοκληρώθηκε μερικά χρόνια αργότερα, όταν το γραφείο της ΜΙΕ πήρε (κομψότατα, μέσω της εμπλοκής των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε.) και τη δουλειά του εκσυγχρονισμού των παλαιότερων υποβρυχίων τύπου 209.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου